WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO

zadania-egzamin-gimnazjalny (1)

Jest nam niezwykle miło poinformować wszystkie osoby zainteresowane działalnością Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale, że tegoroczni absolwenci oddziałów gimnazjalnych uzyskali bardzo dobre wyniki z egzaminu gimnazjalnego. Biorąc pod uwagę dziewięciostopniową skalę staninową stosowana w pomiarze dydaktycznym wskazującą pozycję jaką zajmuje wynik osiągnięty przez absolwenta na tle wyników osiągniętych przez całą badaną populację w kraju, gdzie stanin 1 – wynik najniższy, stanin 9 – wynik najwyższy, uczniowie SPM otrzymali następujące staniny w określonych obszarach egzaminu:

Część humanistyczna:
Język polski – stanin 9
Historia i wiedza o społeczeństwie – stanin 8

Część matematyczno-przyrodnicza:
Matematyka – stanin 9
Przedmioty przyrodnicze – stanin 9

Język angielski (poziom podstawowy) - stanin 8

Tym samym Szkoła znalazła się w niezwykle wąskim, elitarnym gronie najlepszych szkół z oddziałami gimnazjalnymi w kraju. Wyniki egzaminu gimnazjalnego uzyskane w Szkole Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale plasują ja w rankingu na drugim miejscu biorąc pod uwagę wyniki uzyskane w  szkołach rzeszowskich.

Poniżej zamieszczamy link, który pozwala na zapoznanie się z wynikami SPM i dokonanie porównań.

http://oke.krakow.pl/inf/filedata/files/wyniki_gimnazjum_18_POD.pdf

Sukces w III Biegu Wisłoczysko podczas Dni Boguchwały

Nie samą nauką człowiek żyje, a dowodem są zdjęcia z Dni Boguchwały. Uczniowie klas drugich oddziałów gimnazjalnych uczestniczyli w III Biegu Wisłoczysko. Wszyscy świetnie się bawiliśmy, a dodatkowo Kuba Srebrniak z klasy 2a wywalczył 2 miejsce w kategorii gimnazjum.

Czerpiemy metodykę ze źródeł

Bez tytułu

„Czerpmy metodykę prosto ze źródła” to tytuł projektu Unijnego napisanego przez jednego z nauczycieli Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale. Szczęśliwie Projekt uzyskał wysoką ocenę (96/100 pkt) i został w całości zatwierdzony do realizacji. Oznacza to, że Szkoła uzyska pełne finansowanie jej zamierzeń projektowych z programu Erasmus+, akcji KA1 „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Umożliwi to nauczycielom uczestnictwo w specjalistycznych kursach metodycznych organizowanych za granicą. Wzbogacą oni swoją wiedzę i umiejętności z zakresu wiodących w Szkole i wyróżniających ją metod nauczania, tj. pedagogiki Montessori i kształcenia dwujęzycznego.

Nauczycielki nauczania wczesnoszkolnego pojadą do słonecznej Italii – kraju, z którego wywodzi się pedagogika Montessori i gdzie jest najpowszechniej na świecie stosowana. Ukończą tam 2-tygodniowe angielskojęzyczne szkolenia z zakresu pedagogiki Montessori. Z kolei nauczyciele starszych klas wyjadą na szkolenia rozwijające wykorzystywanie nowoczesnych środków informacyjnych na lekcjach i nauczanie dwujęzyczne. Zostaną one przeprowadzone we wszystkich angielskojęzycznych krajach Europy, tj. w Irlandii, Zjednoczonym Królestwie i na Malcie.

Projekt zapewni również lekcje języka angielskiego dla nauczycieli w następnym roku szkolnym i zakup materiałów pomocnych w jego realizacji. Co najważniejsze, realizacja Projektu podniesie jakość funkcjonowania Szkoły poprzez lepszą pracę jej nauczycieli oraz poszerzenie nauczania dwujęzycznego o nowe przedmioty.

Hubert Maj

e+

Wyniki Podkarpackiego Gimnazjalnego Konkursu Chemicznego

sowa26 kwietnia 2018 r. uczeń klasy III oddziału gimnazjalnego Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale – Nikodem Oślizło brał udział w II etapie (finalnym) Podkarpackiego Gimnazjalnego Konkursu Chemicznego (nowa odsłona Sarzyńskiego Konkursu Chemicznego), w którym osiągnął wysoki wynik i zajął 7 miejsce wśród najlepszych. Konkurencja była bardzo duża, gdyż uczestnikami tego konkursu byli wszyscy tegoroczni laureaci i finaliści Kuratoryjnego Wojewódzkiego  Konkursu Chemicznego.

Mecenat nad konkursem sprawują władze samorządowe Nowej Sarzyny.

Patronat: Podkarpacki Kurator Oświaty Wydział, Chemiczny Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza w Rzeszowie, Urząd Miasta i Gminy w Nowej Sarzynie, PTCH – Oddział w Rzeszowie.

W krainie dinozaurów i minerałów

W dniach 7-9.05 odbyła się trzydniowa wycieczka klas trzecich w Góry Świętokrzyskie. Zebraliśmy się wcześnie rano w autokarze i już za trzy godziny byliśmy na miejscu. Poniedziałkowe zwiedzane rozpoczęliśmy od kolegiaty Św. Marcina w Opatowie. Wykonany w niezwykłym romańskim stylu kościół znajduje się tam od ponad 800 lat. Następnie udaliśmy się do Muzeum Archeologicznego i Rezerwatu „Krzemionki”. Krzemionki Opatowskie są pomnikiem górnictwa pierwotnego, religii neolitycznej i przyrody nieożywionej, ukazującym jak wydobywano krzemień pasiasty przed kilkoma tysiącami lat. Kolejnym punktem na naszej trasie był Bałtów. Lokalizacja parku jurajskiego jest nieprzypadkowa, bowiem powstał on w miejscu odkrycia tropów górnojurajskich dinozaurów. Ostatnim obiektem na poniedziałkowym planie było opactwo cystersów w Wąchocku, które zostało ufundowane przez biskupa Gedeona w 1179 roku.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej. Jest to nowoczesny ośrodek naukowo-badawczy w którym ciekawie spędziliśmy czas, jednocześnie znacznie poszerzając swoją wiedze w dziedzinie geologii. Dalej udaliśmy się na zamek królewski w Chęcinach. Ten jeden z najtrudniejszych do zdobycia polskich zamków był miejscem przechowywania skarbca królewskiego, domem królowych i więzieniem dla krzyżackich „vip-ów”. Następnie mieliśmy dwugodzinny trekking na Górę Zelejową, zakończony dotarciem do Centrum Neandertalczyka oraz przepięknej Jaskini Raj.

Ostatni dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od wizyty u „Bartka” – najsłynniejszego dębu w Polsce. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Martyrologii Wsi Polskiej w Michniowie – wieś która została doszczętnie zniszczona w czasie II wojny światowej. Ostatnim punktem na naszej trasie była Łysa Góra oraz Święty Krzyż. Jet tam najstarsze polskie sanktuarium, miejsce szczególnego kultu do XVII wieku. Wieczorem zmęczeni, ale szczęśliwi o pełni wrażeń wróciliśmy do Boguchwały. Wyjazd można uznać za naprawdę udany, który na pewno zostanie nam w pamięci. Nie tylko ze względu na zabytki które zwiedziliśmy, ale również była to nasza ostatnia wspólna wycieczka.

Kamila Kowalewska

Wyniki Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny – XXVII Edycja

Do testu w ramach tegorocznej edycji konkursu przystąpił liczny 39-osobowy zespół uczniów z Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale i Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale.

IMG_20180315_101313[1]

Miło nam poinformować, że w kategorii:

Student 

klasa III  liceum – Waldemar Świder – otrzymał wyróżnienie

klasa II liceum – Anna Kabala – otrzymała wyróżnienie

Junior

Klasa I liceum – Michał Machowski – otrzymał wynik bardzo dobry

Klasa I liceum – Aleksandra Purpura – otrzymał wynik bardzo dobry

Klasa I liceum – Marlena Franiszyn – otrzymała wyróżnienie

Kadet

Klasa VII szkoły podstawowej – Jakub Delimata – otrzymał wynik bardzo dobry

Klasa VII szkoły podstawowej – Miłosz Jachyra – otrzymał wyróżnienie

Maluch

Klasa III szkoły podstawowej – Filip Kalandyk – otrzymał wyróżnienie

SERDECZNE GRATULACJE !!!

Szkolnym koordynatorem konkursu jest mgr Zofia Machnicka.

IMG_20180315_101302[1]

Organizatorem konkursu jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych z siedzibą w Toruniu, a Patronat Merytoryczny nad Konkursem sprawuje Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin [jak co roku] są ustalane przez władze stowarzyszenia Kangourou Sans Frontie`res z siedzibą w Paryżu.

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny KANGUR gromadzi w wielu krajach świata dzieci i młodzież w różnym wieku proponując im rozwiązywanie testów matematycznych w jednej z sześciu grup wiekowych. Uczestnicy konkursu we wszystkich krajach otrzymują te same zadania wspólne dla danej kategorii wiekowej.

Ideą konkursu jest zbliżenie dzieci i młodzieży całego świata poprzez masowy udział we wspólnej zabawie matematycznej. Świadomość tego faktu jest niewątpliwie wielką atrakcją dla uczestników. W odróżnieniu od innych konkursów mających na celu wyłonienie talentów matematycznych, KANGUR ma przede wszystkim przełamać dość powszechną wśród uczniów niechęć do matematyki.

Osiągnięcia plastyczne

WP_20180403_19_48_05_Pro

Miło nam poinformować, że Jakub Delimata – uczeń klasy 7d SPM w Boguchwale jest tegorocznym wyróżnionym w finale Konkursu „Leśne opowieści” – edycja 2018 r. 

FINAŁ KONKURSU ”LEŚNE OPOWIEŚCI„, to prawie 500 prac plastycznych i ponad 70 wierszy w wykonaniu uczniów podkarpackich szkół. Taki był finał tegorocznej edycji wojewódzkiego konkursu Leśne Opowieści„. Do Szkoły Podstawowej imksWładysława Świdra w Czarnej Sędziszowskiej przyjechały reprezentacje z całego Podkarpacia. Konkurs odbył się pod patronatem Podkarpackiego Kuratora Oświaty.

To nie jedyne osiągnięcia pozaszkolne Kuby, w roku ubiegłym udało mu się zająć 1 miejsce w konkursie plastycznym i wyróżnienie w konkursie literackim – napisał wiersz o przyrodzie.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Praca plastyczna Jakuba pt. „Bażant” i inne zdjęcia z wydarzenia prezentujemy poniżej.

Zofia Machnicka
wychowawca klasy 7d

WP_20180425_12_12_59_Pro

 

WP_20180425_12_16_31_Pro

Uczniowie Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale uczestniczyli w Drużynowym Turnieju Szachowym Szkół Podstawowych podczas I. Podkarpackiego Międzynarodowego Kongresu Edukacyjnego: IT i szachy

e315972e-8727-425d-9f21-299d7d20e34f

25 kwietnia 2018 r. odbyła się I edycja Międzynarodowego Kongresu Edukacyjnego: IT i szachy organizowanego przez G2A Arena, Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego w Jasionce.

Podczas kongresu został rozegrany turniej szachowy dla uczniów klas I-VI. W turnieju brało udział około 700 uczniów szkół podstawowych z trzech województw: podkarpackiego, małopolskiego oraz lubelskiego, łącznie 161 zespołów. Turniej został rozegrany w dwóch grupach wiekowych: grupa B (uczniowie klas I-III) oraz grupa A (uczniowie klas IV-VI).

Szkołę Podstawową Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale reprezentowały dwa zespoły szachistów w składzie:

I zespół: Filip Kalandyk, Kornelia Kret, Tomasz Giergielewicz, Nadia Iwińska

II zespół: Jakub Giergielewicz, Filip Jamróz, Franciszek Ket i Anna Kalandyk

Z dniem 1 września 2017 r. weszły zmiany w podstawie programowej klas I-III szkół podstawowych wprowadzające do programu szkół nauczanie programowania i wykorzystanie gier logicznych, w tym szachów w nauczaniu matematyki. Uczniowie grupy Montessori od września 2017 uczestniczą w cotygodniowych lekcjach szachów pod opieką wykwalifikowanego Instruktora. Dzieci poznają tajniki gry, wykonując różnorodne ćwiczenia, dobierają się w pary i toczą pasjonujące pojedynki.

Turnieje szachowe są idealną okazją dla uczniów na sprawdzenie swoich umiejętności gry i logicznego myślenia. Turniej szachowy dla klas I-VI podczas Międzynarodowego Kongresu Edukacyjnego to największa impreza zorganizowana dotychczas w województwie podkarpackim, w którym wzięli udział nasi uczniowie. Tym bardziej jesteśmy z nich dumni, że godnie reprezentowali Szkołę.

Na Turnieju zawodnicy nasi zdobyli cenne doświadczenie, były partie wygrane, zdarzały się remisy, z godnością i „spokojem – nomen omen – szachisty” przyjmowali też partie przegrane. Każdy z zawodników zdobył po kilka małych punktów dla swojego zespołu. Jako zespoły mają na swoim koncie odnotowane zdobyte duże punkty (wygrane mecze całego zespołu) – pierwszy zespół 6 punktów, drugi zespół 4 punkty.

Zawodnicy zostali uhonorowani dyplomami wręczonymi wraz z notatnikami szachisty kapitanom zespołów. Uczniom gratulujemy udziału i zwycięskich partii w Turnieju. Dziękujemy także rodzicom, którzy przywieźli dzieci na Turniej i sprawowali nad nimi opiekę podczas zawodów.

Pierwsza Wielka Lekcja w Szkole Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale

Od kiedy tylko ludzie ze sobą rozmawiają, od kiedy tylko ludzie rozmyślają na temat pewnych rzeczy, od kiedy ludzie zastanawiają się nad rzeczami, których nie widzą i których nie mogą dotknąć zawsze przedmiotem tych rozmów było wszystko to, co nas ludzi otacza.

Także nasze działania w ostatnich dniach krążą wokół tych pytań. Opowieść o powstaniu Wszechświata stała się dla nas inspiracją do eksperymentowania i badania jego elementów. Staliśmy się astronautami, astrofizykami, tworzyliśmy własne konstelacje gwiazd. Byliśmy również naukowcami badającymi stany skupienia. Obserwowaliśmy i komentowaliśmy zmiany zachodzące w substancjach pod wpływem temperatury, szukaliśmy dowodów na istnienie powietrza. Zwiedziliśmy również planety naszego Układu Słonecznego. Mars, Wenus, Jowisz i inne przestały mieć jakiekolwiek tajemnice. Z każdym dniem odkrywaliśmy zadania kolejnych elementów Wszechświata. Jakie zadanie kosmiczne ma Słońce? A jakie Ziemia? Te pytania budzą w nas kolejne, a w końcu to najważniejsze: Jaka jest moja misja, moje zadanie kosmiczne?

Przedstawienie powstania Wszechświata za pomocą czarnej wstęgi.