Ślubowanie ucznia szkoły Montessori

W dniu 13.11.2018r. dla uczniów rozpoczynających w bieżącym roku szkolnym naukę w szkole Montessori odbyła się uroczystość ślubowania ucznia Szkoły Podstawowej Montessori. Wydarzenie rozpoczęło się o godzinie 15:30 przedstawieniem przygotowanym przez grupę Montessori 3. Uczniowie w przebraniach odegrali scenki zainspirowane „Akademią Pana Kleksa”, tym samym zapraszając i włączając nowych uczniów w grono uczniów szkoły Montessori. Następnie ślubujący uczniowie wspólnie z nauczycielem odczytali słowa aktu ślubowania, osobiście złożyli również na nim swoje podpisy. Nie obyło się również bez uścisku dłoni i gratulacji od Pani Dyrektor i opiekunów grup. Uczniowie odebrali także pamiątkowe dyplomy oraz medale, a każda chwila została uwieczniona na zdjęciu.

Obchody stulecia niepodległości

Święto Niepodległości w grupach Montessori

Wolność jest dla nas wyjątkowo ważna. Dzięki niej możemy się uczyć, rozwijać i działać. Dlatego my również – 09.11.2018 – włączyliśmy się w obchody stulecia niepodległości. Nasze świętowanie rozpoczęliśmy w grupach. Grupa M2 zastanawiała się czym jest dla nich Polska, jakie noszą emocję z nią związane, natomiast grupa M3 dyskutowała czym jest patriotyzm, jakie są jego przejawy na co dzień oraz śpiewała pieśni patriotyczne. Po tym wprowadzeniu, obie grupy spotkały się  na korytarzu, gdzie czekała już przygotowana wstęga, obrazująca ostatnie 100 lat – historię Polski, od odzyskania niepodległości, aż do dziś. Pani Maria zabrała nas w podróż w czasie i pozwoliła nam wyobrazić sobie radość z odzyskania wolności, przerażenie II Wojną Światową, zrezygnowanie z powodu panującego po wojnie ustroju, ale również ulgę i dumę w związku z wydarzeniami 1989 roku. Z przejęciem słuchaliśmy tej opowieści, czując wdzięczność do naszych przodków, za ich odwagę i wytrwałość. Po zakończonej historii uroczyście odśpiewaliśmy hymn narodowy, łącząc się
z innymi szkołami w całej Polsce. Do końca dnia, wszystkie nasze myśli i aktywności krążyły wokół Polski i wdzięczności za wolność. Był to bardzo emocjonujący dzień…

Wyjazd do teatru Maska w Rzeszowie

Dnia 6 listopada 2018 roku nasze grupy M2 i M3 wspólnie wyruszyły do teatru Maska w Rzeszowie. Mieliśmy przyjemność obejrzenia niesamowitego spektaklu „Zorro”. Nasi uczniowie pamiętając o wszystkich zasadach zachowania obowiązujących w teatrze, zajęli swoje miejsca i przenieśli się do ciepłej, słonecznej Hiszpanii. Śmiechom i ekscytacji nie było końca. Aktorzy doskonale odgrywali swoje role i bawili nie tylko najmłodszych widzów. Wpatrzeni, zaciekawieni uczniowie podsumowali nasz wyjazd w jednym zdaniu „Szkoda, że to już koniec!”. Mamy nadzieję, że nasze wspólne wyjazdy sprawią, że uczniowie pokochają kulturę i sztukę. Do zobaczenia na kolejnym spektaklu!

Wycieczka grup Montessori do Pstrągowej

W środowy poranek 31.10.2018, wyruszyliśmy do rezerwatu „Wielki las”, by odkrywać tajemnice bukowego boru. Wspólnie ze Szkołą Montessori im. Pilota Pirxa z Rzeszowa, wyruszyliśmy w głąb kolorowego lasu. Szliśmy po grubym dywanie z liści, szeleszczącym z każdym krokiem. Naszą wędrówkę od czasu do czasu wstrzymywały tablice informacyjne, dzięki którym dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta żyją w rezerwacie. W środku lasu czekała na nas niespodzianka. Zza krzaków wyłonił się pan leśniczy, by zdradzić nam kilka tajemnic związanych z jego pracą. Opowiadał z dużym zaangażowaniem w jaki sposób opiekuję się na co dzień przyrodą. Sprawdził również naszą wiedzę. Okazało się, że wiemy całkiem sporo. Wymieniliśmy wszystkie znane nam drzewa liściaste i iglaste, wyjaśniliśmy, na czym polega proces fotosyntezy i spróbowaliśmy ustalić, jak odróżnić grzyby jadalne od niejadalnych. Gdy spotkanie z leśniczym dobiegło końca, ruszyliśmy w dalszą drogę. Autobus zawiózł nas na ranczo, gdzie mogliśmy samodzielnie, przy ognisku, usmażyć sobie kiełbaski i inne przekąski. Był to również czas integracji z kolegami i koleżankami, z rzeszowskiej szkoły. Mogliśmy poczęstować ich wypiekami, które dzień wcześniej przygotowywaliśmy w szkole. Po wspólnym posiłku i zabawach nadszedł czas, by wyruszyć na poszukiwanie skarbu. Nie było to wcale łatwe zadanie. By zdobyć fragment mapy, musieliśmy wykonać szereg skomplikowanych zadań. Okazało się, że do sukcesu najbardziej potrzebna nam jest współpraca. Gdy zaczęliśmy pomagać sobie nawzajem, wyzwanie okazało się dużo łatwiejsze. Szybko rozprawiliśmy się z kolejnymi etapami i zdobyliśmy wszystkie potrzebne fragmenty mapy. Odnaleźliśmy słodko – owocowy skarb, którym z radością się podzieliliśmy. Wracaliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi. To był naprawdę niezwykły czas. Myślimy, że zapamiętamy ten dzień na długo.

Dzieci i wychowawczynie grup Montessori 2 i 3.

Wycieczka klasy ósmej do Energylandii

Dopięliśmy swego. Po parokrotnym zastanawianiu się, gdzie pojechać w tym roku na wycieczkę szkolną wybór zawsze padał na Energylandię (w Zatorze k/Krakowa). Tak też się stało, w piątek  - 21 września br., rano – klasa 8d SPM pod opieką naszej Wychowawczyni i Pana od języka hiszpańskiego wyruszyła na spotkanie z „energią” i „adrenaliną” zarazem. Wyjechaliśmy autobusem o 7:00, za około 3 godziny z przerwą byliśmy na miejscu. Wyjazd do Energylandii był świetnym wyborem (nie chodzi o to, że nam brakuje energii, ale przez pobyt w Zatorze jeszcze bardziej tej energii nam przybyło i takiej odwagi na cały rok szkolny). Wykupiony bilet pozwalał przez cały dzień korzystać z bogatej i jakże różnorodnej oferty Energylandii. Mieliśmy przed sobą cały dzień. Przechodziliśmy ze strefy do strefy. Na początek wybraliśmy strefę ekstremalną – to fenomenalna rozrywka dla wszystkich, którzy chcą zmierzyć się ze strachem, dostarczająca maksimum adrenaliny, potężną dawkę radości i zabawy na najwyższych obrotach. Strefa ta cieszy się dużą popularnością. W ofercie tej strefy dostępne jest kilkanaście naprawdę ekstremalnych urządzeń takich jak najszybsze i największe Roller Coastery, ogromne wahadło Azec Swing, czy potężne 40 metrowe ramię Space Boostera,  których prędkość dochodzi do 100 km/h, a przeciążenia sięgają aż 5g! Kolejno zaliczyliśmy strefę familijną, która proponuje atrakcje dla całych rodzin, lecz na części z nich obowiązuje ograniczenie wzrostu – min. 140 cm. Tu można spędzić czas na wodnych spływach, kolejce widokowej czy też ścigając się na torze Formuła Autodrom. Po strefie familijnej przeszliśmy do Bajkolandii, krainy z dziecięcych pragnień. Spotkaliśmy w niej postaci z ulubionych bajek. Nie wiedząc kiedy czas pobytu w Krakowie dobiegał końca – musieliśmy wracać do domu. Mamy jednak plan – było tak dobrze, że chcemy tu wrócić jeszcze w tym samym składzie i w tym roku szkolnym. Planowanym terminem naszego kolejnego spotkania jest miesiąc czerwiec 2019 roku!

ENERGYLANDIA to największy Park Rozrywki w Polsce, oferujący kilkadziesiąt atrakcji, które znajdują się na obszarze 26 hektarów, przeznaczony dla wszystkich grup wiekowych, zarówno dzieci, młodzieży jak i osób dorosłych.

Uczniowie klasy ósmej.

Roboty w szkole

Lekcje informatyki oraz edukacji informatycznej są w naszej szkole poszerzane o zajęcia z robotyki. Zajęcia te są kreatywną zabawą, potrafiącą pobudzić wyobraźnię dziecka. Dzieci w różnym wieku bawiąc się z robotem Photon mają możliwość poznawania ciekawej dziedziny, jaką jest robotyka. Dzieci uczą się logicznego myślenia, nowych technologii, podstaw programowania, szybkiego podejmowania decyzji. Zajęcia prowadzimy raz w miesiącu dla wszystkich grup.

Aktywna tablica

W naszej szkole uruchomione zostały dwa interaktywne monitory dotykowe. Za pomocą tych nowoczesnych pomocy dydaktycznych będzie możliwe tworzenie na lekcjach środowiska sprzyjającego rozwojowi umiejętności w zakresie posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, kształtowania kompetencji społecznych i twórczych uczniów. Interaktywne monitory pozwolą nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje w języku polskim i angielskim z wykorzystaniem naturalnych dla uczniów programów interaktywnych, gier dydaktycznych i materiałów multimedialnych. Nauczyciel jak i uczniowie oprócz zapisywania informacji na monitorze jak na tablicy, będą mogli również w szybki sposób włączyć materiały poglądowe, filmy i zdjęcia. Zajęcia uzupełniane będą także poprzez ćwiczenia interaktywne utrwalające materiał lub sprawdzające wiedzę i umiejętności.

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019

3 września 2018 roku uczniowie Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale rozpoczęli rok szkolny. W tym szczególnym dla nas wydarzeniu brali udział uczniowie, rodzice, grono pedagogiczne, Dyrektor Szkoły oraz członkowie Towarzystwa Przyjaciół Liceum Ogólnokształcącego w  Boguchwale.

O godzinie 9.00, w sali nr 12 Pałacu Lubomirskich gimnazjaliści wraz z uczniami klasy ósmej przywitali nowy rok szkolny. Uroczystość rozpoczął pan Michał Figura, który wraz z panią dyrektor Anną Górka, powitał uczniów serdecznie, życząc sukcesów w nowym roku szkolnym i podczas zbliżających się egzaminów na zakończenie szkoły.

O 10.00 natomiast uczniowie z grup Montessori wraz z rodzicami spotkali się z nauczycielami w murach naszej szkoły. Po raz pierwszy w naszej szkole nowy rok szkolny przywitali pierwszo i niektórzy czwartoklasiści. Tę część uroczystość rozpoczął  Prezes Towarzystwa Pan Zbigniew Kalandyk, który przywitał wszystkich serdecznie, wręczył dwóm nauczycielkom akty nadania stopnia awansu zawodowego a nowej pani dyrektor akt powołania na obejmowane stanowisko.

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO

zadania-egzamin-gimnazjalny (1)

Jest nam niezwykle miło poinformować wszystkie osoby zainteresowane działalnością Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale, że tegoroczni absolwenci oddziałów gimnazjalnych uzyskali bardzo dobre wyniki z egzaminu gimnazjalnego. Biorąc pod uwagę dziewięciostopniową skalę staninową stosowana w pomiarze dydaktycznym wskazującą pozycję jaką zajmuje wynik osiągnięty przez absolwenta na tle wyników osiągniętych przez całą badaną populację w kraju, gdzie stanin 1 – wynik najniższy, stanin 9 – wynik najwyższy, uczniowie SPM otrzymali następujące staniny w określonych obszarach egzaminu:

Część humanistyczna:
Język polski – stanin 9
Historia i wiedza o społeczeństwie – stanin 8

Część matematyczno-przyrodnicza:
Matematyka – stanin 9
Przedmioty przyrodnicze – stanin 9

Język angielski (poziom podstawowy) - stanin 8

Tym samym Szkoła znalazła się w niezwykle wąskim, elitarnym gronie najlepszych szkół z oddziałami gimnazjalnymi w kraju. Wyniki egzaminu gimnazjalnego uzyskane w Szkole Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale plasują ja w rankingu na drugim miejscu biorąc pod uwagę wyniki uzyskane w  szkołach rzeszowskich.

Poniżej zamieszczamy link, który pozwala na zapoznanie się z wynikami SPM i dokonanie porównań.

http://oke.krakow.pl/inf/filedata/files/wyniki_gimnazjum_18_POD.pdf

Sukces w III Biegu Wisłoczysko podczas Dni Boguchwały

Nie samą nauką człowiek żyje, a dowodem są zdjęcia z Dni Boguchwały. Uczniowie klas drugich oddziałów gimnazjalnych uczestniczyli w III Biegu Wisłoczysko. Wszyscy świetnie się bawiliśmy, a dodatkowo Kuba Srebrniak z klasy 2a wywalczył 2 miejsce w kategorii gimnazjum.