Archiwa autora: Michał Figura

Wycieczka do Fly Parku uczniów klasy 7d

IMG_7422We wtorek, 3 października 2017 roku, wybraliśmy się pod opieką wychowawcy na pierwszą w nowym roku szkolnym wycieczkę – do Fly Parku w Rzeszowie. Wyjechaliśmy autobusem o 11:40. Następnie przeszliśmy kawałek pieszo, aż natrafiliśmy na cel naszej podróży. W środku budynek wyglądał świetnie. Była to wielka hala w kolorach czarnym i czerwonym. Na wprost widać było kasę i sklep z przekąskami. Obok nich znajdował się kącik wypoczynkowy i szatnie. Na samym początku instruktor poprowadził krótką rozgrzewkę. Potem mogliśmy przez godzinę korzystać ze wszystkich atrakcji Fly Parku, oczywiście pamiętając o bezpieczeństwie. Pierwszą z nich był basen wypełniony gąbkami, w którym można było wspinać się na ściance zamontowanej nad nim, albo skoczyć wprost do basenu z kilku trampolin. Kolejną atrakcją był tor przeszkód i jeszcze więcej trampolin. Mnie najbardziej podobała się ogromna poduszka powietrzna – można było huśtać się nad nią na linie, albo skoczyć z podestu. W obu przypadkach lot kończył się miękkim lądowaniem. O 14:00 zeszliśmy z trampolin, a chwilę potem opuściliśmy Fly Park. Wszyscy świetnie się tam bawiliśmy i na pewno będziemy miło wspominać ten dzień. Będziemy też polecać to miejsce naszym koleżankom i kolegom.

Patrycja Włodyka kl. 7d

Konkurs na stanowisko dyrektora i zastępcy dyrektora Szkoły

Towarzystwo Przyjaciół Liceum Ogólnokształcącego w Boguchwale ogłasza konkurs na stanowiska:

• Dyrektora Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale
  • Zastępcy dyrektora Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale

Szczegóły:

Konkurs na stanowisko dyrektora i stanowisko zastępcy dyrektora szkoły

Inauguracja roku szkolnego 2017/2018

Pierwszy oficjalny dzień pracy Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi
w Boguchwale to 4 września 2017r.

Inauguracja roku szkolnego dla klasy 7 dwujęzycznej oraz uczniów oddziałów gimnazjalnych, będzie mieć miejsce tego dnia o godzinie 9.00 w Pałacu Lubomirskich.

Natomiast o godzinie 10.00, w siedzibie Szkoły Podstawowej Montessori z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale, odbędzie się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego dla uczniów grupy Montessori (klas 1-3).

Szkoła przyjazna utalentowanym uczniom

7 czerwca 2017r. odbyła się uroczystość podsumowania konkursów przedmiotowych organizowanych w roku szkolnym 2016/17 przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
W trakcie uroczystości, w sposób szczególny uhonorowano uczniów wyróżniających się w bieżącym roku szkolnym we współzawodnictwie konkursowym. Na Galę zaproszono uczniów, którzy zajęli czołowe miejsca w poszczególnych konkursach oraz tych wyróżnionych tytułami laureatów z więcej niż z jednego przedmiotu. Uczniowie ci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Podziękowania otrzymali także nauczyciele sprawujący opiekę merytoryczną nad laureatami.
Gala1 Gala3

Bardzo miło nam oznajmić, że jakość kształcenia w Gimnazjum Dwujęzycznym w Boguchwale,
w tym wypadku mierzona ilością tytułów laureatów, została potwierdzona na Gali prestiżowym certyfikatem „Szkoły przyjaznej utalentowanym uczniom” wręczonym dyrektorowi Szkoły.
Klasyfikacja gimnazjów (oparta o liczbę tytułów) zaprezentowana w podsumowaniu tegorocznych Konkursów stanowi dla nas niezaprzeczalny powód do dumy, ponieważ GDB znalazło się wśród najlepszych szkół gimnazjalnych Podkarpacia.
Gala2 Gala5
tytuł Szkoły przyjaznej

Włoskie doświadczenia uczniów

W dniach 13-20 maja 2017 r. 18 uczniów Gimnazjum Dwujęzycznego oraz Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Boguchwale przebywało w ramach Partnerskiej Wymiany Międzynarodowej we Włoszech w mieście Cerignola.
Ale zacznijmy od początku… Każdy z nas był bardzo podekscytowany. Musieliśmy wcześnie wstać, aby dojechać na lotnisko do Katowic. Tam myśleliśmy już tylko o tym, jak spędzimy pierwszy dzień w Italii. Lot minął nam dosyć szybko. Mogliśmy podziwiać piękne widoki z okien samolotu. Po około dwugodzinnym locie, na lotnisku w Neapolu zostaliśmy głośno przywitani przez uczniów włoskiej szkoły. Nie marnowaliśmy czasu i wraz ze swoimi włoskimi przyjaciółmi, zwiedzaliśmy to wielkie miasto.
Po długiej podróży, zmęczeni zostaliśmy przywitani przez rodziny w domach naszych przyjaciół. Następnego dnia mieliśmy czas tylko dla siebie. Wielu z nas przeznaczyło ten dzień na leniuchowanie. W poniedziałek zwiedziliśmy szkołę w Cerignoli oraz lokalne muzeum. Wtorek był bardzo aktywnym dniem pod względem zwiedzania. Zobaczyliśmy Sanktuarium Ojca Pio, następnie Jaskinie Świętego Michała, a na sam koniec zostawiliśmy sobie piękne wybrzeże.
Środa również była aktywnym dniem, tym razem jednak pod względem ruchu. Dzień zaczęliśmy od sportów. Niestety długo nie wytrzymaliśmy, ponieważ rywalizowaliśmy także z wysoką temperaturą. Kiedy zajęcia sportowe dobiegły końca, włoscy uczniowie zaprosili nas do jednej ze szkolnych klas, gdzie razem tańczyliśmy. Po zajęciach mieliśmy czas wolny, jednak tego samego dnia wróciliśmy do szkoły, aby nauczyć się robienia włoskich makaronów. Nazajutrz odbyła się wycieczka do Bari, gdzie każdy z nas najlepiej zapamiętał domy typu trulli.
W piątek obraliśmy kierunek Margarita Di Savoia, gdzie wylegiwaliśmy się na plaży i pływaliśmy w ciepłej wodzie. Było mnóstwo zabawy, a czekała nas jeszcze impreza, niestety, pożegnalna. Ostatnie chwile z włoskimi przyjaciółmi spędziliśmy w świetnej atmosferze. Wieczór był pełen śmiechu, tańca i zabawy. Kolejny dzień nie był już taki wesoły, wiele łez spłynęło po policzkach w momencie pożegnania. Myślę, że każdemu z nas było ciężko wejść do autokaru i ostatni raz pomachać do swoich kolegów.
165 IMG-20170518-WA0003

Przez te siedem dni zwiedziliśmy dużo miejsc, dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy i staliśmy się odważniejsi w rozmowie prowadzonej w języku angielskim. To był najlepiej wykorzystany tydzień! Zachęcamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w tego typu wymianach!

Autor: Gabriela Hałdyś 3 GDB

Korekta: dr Ewa Wielgosz

Zwycięstwo uczniów GDB w Maratonie Matematycznym

17 maja 2017 roku odbyła się czwarta edycja konkursu o randze wojewódzkiej: „Mathematical Marathon” – Maratonu Matematycznego Po Angielsku Dla Gimnazjalistów.
W szranki zmagań konkursowych stanęło wiele drużyn reprezentujących liczne szkoły z całego województwa.

matematyka2 matematyka1

W tej odsłonie Maratonu bezkonkurencyjna okazała się  jednak nasza drużyna w składzie: Michał Machowski, Justyna Stanek i Aleksandra Purpura.

Opiekę merytoryczną nad przygotowaniem uczniów sprawowała p. Urszula Pastwa.

Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Wycieczka klas drugich do Warszawy

W dniach 4-6 maja 2017r. uczniowie klas drugich Gimnazjum Dwujęzycznego w Boguchwale wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Głównym jej celem było zwiedzenie miejsc ważnych dla historii Polski.
1Pierwszego dnia mogliśmy zwiedzić Muzeum Historii Żydów Polskich ,,Polin’’ oraz pospacerować po Starym Mieście. Zobaczyliśmy m.in. kolumnę króla Zygmunta III Wazy, rynek Starego Miasta oraz Bazylikę Archikatedralną św. Jana Chrzciciela. Idąc w kierunku Starego Miasta przechodziliśmy też obok Pałacu Prezydenckiego.

Następnego dnia udaliśmy się do Centrum Nauki ,,KOPERNIK’’. Będąc tam mieliśmy okazję zaobserwować od strony praktycznej działanie niektórych praw fizyki i chemii dzięki wykonywanym przez nas doświadczeniom. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Pałacu w Wilanowie, który niegdyś zamieszkiwał król Jan III Sobieski i Maria Kazimiera. Następnie zwiedzaliśmy Cmentarz Powązki.
2 4

Ostatniego dnia po śniadaniu, udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Myślę, że był to najważniejszy punkt dla pasjonatów historii Polski. Podczas zwiedzania muzeum mogliśmy  bliżej przyjrzeć się codziennemu życiu Polaków w czasie okupacji hitlerowskiej, a także poznać najważniejsze fakty z historii powstania warszawskiego. Zbliżając się ku końcowi naszej podróży udaliśmy się jeszcze na Stadion Narodowy.8

Podsumowując, wszyscy uczestnicy wycieczki mogli znaleźć w niej coś wyjątkowego dla siebie, niezależnie od swoich pasji i zainteresowań. Wszyscy pomimo zmęczenia wracali do domu pełni wrażeń i z uśmiechem na twarzy.

Paulina Furtek, kl. 2a

Wycieczka klas pierwszych 4-5 maja 2017

Uczniowie klas pierwszych Gimnazjum Dwujęzycznego w Boguchwale w dniach 4-5 maja 2017 r. uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Janowa Lubelskiego.
Wyprawa na obóz surwiwalowy rozpoczęła się zbiórką na głównym przystanku autobusowym
w Boguchwale, skąd uczniowie wyruszyli autokarem o godzinie 7:30 do Janowa Lubelskiego. O godzinie 9:00 uczniowie przybyli na miejsce pobytu do Hotelu Królewskiego w Janowie Lubelskim, gdzie zostali zakwaterowani.

IMG_6587 IMG_6623

Pierwszą atrakcją jaką zaproponowali im organizatorzy był paintball. Uczniowie świetnie się bawili, aż do obiadu. Po obiedzie ze względu na niesprzyjającą pogodę (deszcz) uczniowie w świetlicy hotelu rozegrali szereg rozgrywek i zabaw. O godzinie 18:00 przyszedł czas na największą atrakcję wycieczki – off road – wyprawa samochodami terenowymi po bezdrożach leśnych, mokradłach, wzniesieniach, wydmach i bagnach. Jedno jest pewne uczniowie wrócili z tej wyprawy bez suchej nitki, ale za to szczęśliwi.
IMG_20170504_181733544 IMG_20170504_190012447

Po kolacji uczniowie wyruszyli na nocne podchody, na których rozwiązywali zagadki i łamigłówki, aby zdobyć cenną nagrodę.
Drugiego dnia wycieczki, po śniadaniu, uczniowie udali się na boisko nad zalewem w Janowie Lubelskim i rozpoczęli potyczki na „olimpiadzie” sportowej. Pod koniec czasu przeznaczonego na zabawy niestety znowu rozpadał się deszcz, co zmusiło grupę do powrotu do hotelu, gdzie w  świetlicy uczniowie rozegrali grę podczas, której nauczyli się zasad pierwszej pomocy.
IMG_6885 IMG_6744
Wycieczkę należy zaliczyć do udanych. Uczniowie aktywnie spędzili czas na świeżym powietrzu
w lasach Janowskich, z dala od telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych. Atmosfera była bardzo miła, uczniowie obu klas zintegrowali się i mimo nie do końca sprzyjającej pogody, dobrze bawili się.
Aleksandra Bernatowska-Hadała

Egzamin gimnazjalny 2017

egz 2017Od 19 do 21 kwietnia 2017 roku trwa sesja egzaminacyjna. Do egzaminów podsumowujących trzyletnią edukację przystępuje 24 uczniów Gimnazjum Dwujęzycznego w Boguchwale. Uczniowie mierzą się z arkuszami obejmującymi zadania z historii i wos-u, języka polskiego, przedmiotów przyrodniczych, matematyki oraz języka angielskiego.

Wszystkim życzymy doskonałych wyników.